خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 17:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری با اشاره به درخواست احزاب مصری؛

ضرورت تعمیق روابط میان کشورهای عربی و تهران/ سیاست ایران هراسی شکست خورده است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: درخواست احزاب مصری برای دستیابی به تفاهم ایرانی-عربی بیانگر شکست سیاست ایران هراسی است که سیاستمداران آمریکایی- صهیونیستی دنبال می کردند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص درخواست احزاب مصری برای مخالفت کشورها با تشکیل ائتلاف عربی به رهبری آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی و دستیابی به تفاهم ایرانی-عربی، گفت: درخواست یاد شده بیانگر شکست سیاست ایران هراسی است که سیاستمداران آمریکایی- صهیونیستی دنبال می کردند.



نماینده مردم  اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت های مهم اقتصادی بوده و هاب انرژی و ترانزیتی محسوب می شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی کشورهای منطقه به دلیل پیروی از سیاست های تفرقه افکنانه کاخ سفید از تعامل و همراهی با ایران برای دستیابی به منافع مشترک خودداری می کردند.



وی ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد امروزه صاحبنظران و سیاستمداران کشورهای منطقه و عربی دریافته اند ایران هیچگاه درصدد تنش آفرینی نبوده و دولت هایشان باید به سمت توسعه و بهبود روابط گام بردارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک اگر انسجام میان کشورهای منطقه و عربی شکل بگیرد، کشورهای فرامنطقه ای نمی توانند اقدام به غارت ثروت ملت های منطقه کنند.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد رفت و آمدهای سیاستمداران، نمایندگان پارلمان ها و برگزاری اجلاس های مشترک میان کشورهای منطقه و عربی می تواند گام موثری برای رفع برخی سوءتفاهم ها و تعمیق روابط باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345813
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار